Geschiedenis van De HULO: deel 2

                                   De eerste HULO kranen en het HULO steen pakket

De ontwikkeling van wat later de eerste HULO kraan en tang zou worden vond eerst nog plaats onder de hoede van het transportbedrijf Gebroeders Van Huet waar Louis van Huet inmiddels als firmant was ingetreden. Rond 1952 is door het transportbedrijf Van Huet bij de firma Reimakers in Goch (Duitsland) een oplegger besteld die speciaal ontworpen was om deze eerste kraan op te installeren. Theo Driessen was toentertijd werkzaam bij de firma Rademakers en werd aangesteld om deze oplegger te ontwikkelen en te bouwen. Zo kwam hij in contact met wat later de HULO zou worden en is na verloop van enige jaren dan ook bij de HULO gaan werken

Geschiedenis van De HULO: deel 1

De HULO

                                                         Opkomst en ondergang van een Pannerdens bedrijf

Inleiding

Het idee voor dit artikel ontstond tijdens een bezoek aan de web site pannerden.info. Het viel de auteur op dat er een foto geplaatst was van het “nieuwe” (anno 1980) HULO gebouw aan de Industrieweg, maar dat er verder helemaal niets over dit bedrijf op pannerden.info te vinden was. HULO was meer dan 35 jaar lang de grootste werkgever van Pannerden en maakte producten die niet alleen binnen Nederland maar ook
wereldwijd werden verkocht. Redenen genoeg dus om een stuk te schrijven over de opkomst, bloei en helaas ook ondergang van dit Pannerdense bedrijf.

Heb ik kasteel Malburgen gevonden?

Heb ik kasteel Malburgen gevonden?

Puin langs de Rijn
Puin moest vroeger de oevers versterken.

De wijk Malburgen is vernoemd naar een zo goed als verdwenen dorp. Dat lag op de plek waar nu de Bakenhofweg ligt, achter de Bluebandbajes oftewel Penitentiaire Inrichting Arnhem-Zuid. Het middeleeuwse Malburgen, dat bij de stad Huissen hoorde, was meer dan alleen een gehuchtje. Het bezat een kerk en een kasteel.

Translate »